
ZASH
*
BRAND DESIGN
*
ZASH * BRAND DESIGN *
ZASH is een brandingproject naar mijn hart. Een merk dat zich afzet tegen droge marketing, en dat lef en plezier weer centraal wil zetten in SEO, CRO en e-mailmarketing.
Studio Otchi mocht het complete brand design uitwerken: van strategie tot glyph, van kleurenpalet tot funky stickers. En het werd er eentje met pit.
Opdracht
ZASH - performance marketing met een fun-factor
Uitdagingen
Hoe breng je expertise over zonder saai te zijn? De uitdaging was om een visuele identiteit te creëren die tegelijk professioneel en high-energy is. Zash moest vertrouwen uitstralen, maar met een knipoog. Vertrouwelijk én speels. Slim én toegankelijk.
Oplossing
We kozen voor een bold, stevig woordmerk met strakke lijnen en een uitgesproken typografisch karakter. Dit werd gecombineerd met een fris kleurenpalet en slimme merkelementen die de fun-factor meteen aanzetten. Alles werd ontworpen om breed inzetbaar te zijn én gemakkelijk in gebruik voor het Zash-team.
De zash-glyph voor playful censorship.
Beweging, herkenning én een knipoog.
Het logo-icoon van Zash is een gestileerde propellor. Niet toevallig: het verwijst naar de betekenis van ‘to zash’ – to move really quickly online.
Maar dit symbool doet meer dan dat. Als glyph (zoals in fun sh*t) werkt het ook als een speelse visuele censor, die toont dat Zash grenzen durft opzoeken — zonder zijn professionaliteit te verliezen. Het is een knipoog naar lef, snelheid en attitude.
Tussen strak en rond zit karakter.
Een flexibel in te zetten kader, net zo fun als zash zelf.
De squarcle; niet vierkant, niet rond, maar iets ertussenin. Het is een herkenbaar merkelement dat flexibiliteit toevoegt aan de visuele stijl. Het breekt met het voorspelbare en geeft kaders, buttons en visuals een uniek accent. Net zoals Zash: anders, met een edge, maar altijd in balans.
Easy peasy elk touchpoint
on-brand.
Beweging, herkenning én een knipoog.
De speelse stickers geven Zash extra herkenbaarheid en maken het makkelijk om tone-of-voice visueel door te trekken. Ze voegen humor, flair en flexibiliteit toe aan presentaties, social posts, webpagina’s en meer. Snel inzetbaar, leuk om te gebruiken en 100% on-brand.